Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μας βοηθήσει να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία χρήσης όταν επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των εν λόγω cookies. Μάθετε περισσότερα για το πώς χρησιμοποιούμε τα cookies και πώς να τα διαχειριστείτε με την ανάγνωση της ειδοποίησης για τα cookies.ΚλείσιμοΑποδοχήΜη αποδοχή
Αφυδάτωση: Συμπτώματα, πρόληψη και αντιμετώπιση

Η αφυδάτωση επέρχεται όταν το σώμα χάνει περισσότερα υγρά από όσα προσλαμβάνει. Συχνά συνοδεύεται από διαταραχές της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών του σώματος και, ειδικότερα, των συγκεντρώσεων νατρίου και καλίου.

 

Η απώλεια νερού στον οργανισμό

Αναπνοή, ούρηση, εφίδρωση είναι ορισμένες από τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού που προκαλούν απώλεια νερού. Το σώμα χάνει περίπου 2 με 3 λίτρα νερό την ημέρα και αυτή η ποσότητα πρέπει να αναπληρώνεται. Το νερό που χάνεται από την κυκλοφορία του αίματος, αντισταθμίζεται σ' ένα βαθμό με την μετατόπιση νερού από τα κύτταρα στα αιμοφόρα αγγεία, αλλά αυτό είναι μια πολύ βραχυπρόθεσμη λύση. Όταν το νερό που αποβάλλεται δεν αναπληρώνεται, δημιουργούνται σοβαρές παρενέργειες.

 

Τα συμπτώματα

Το σώμα παρακολουθεί την ποσότητα νερού που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Ο μηχανισμός της δίψας είναι ένα παράδειγμα. Επίσης ορμόνες, όπως η αντιδιουρητική ορμόνη (ADH), συνεργάζονται με τα νεφρά για να περιορίσουν την ποσότητα νερού που χάνεται στα ούρα, όταν το σώμα χρειάζεται να εξοικονομήσει νερό.

Έτσι, η μειωμένη ποσότητα ούρων είναι ένα ακόμη σύμπτωμα αφυδάτωσης. Πέρα από τη δίψα και τη μειωμένη ποσότητα ούρων, άλλα συμπτώματα είναι: σκουρόχρωμα ούρα, δυσκοιλιότητα, ανεξήγητη κόπωση, πονοκέφαλος, ξηροστομία, αϋπνία, έλλειψη δακρύων κ.ά.

 

Νο1 κίνδυνος του καλοκαιριού

Η αφυδάτωση είναι ο No1 κίνδυνος του καλοκαιριού ειδικά για μικρά παιδιά και ηλικιωμένους. Μπορεί όμως να προληφθεί. Οι συνήθεις συμβουλές των γιατρών είναι:

  • Λήψη άφθονου νερού πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας μιας δραστηριότητας

  • Διαθέσιμο πάντα ένα δοχείο με νερό. Κατανάλωση τουλάχιστον κάθε 15 με 20 λεπτά.

  • Ενθάρρυνση των παιδιών να λαμβάνουν υγρά

  • Αποφυγή κατανάλωσης καφέ, αναψυκτικών ή άλλων ποτών που περιέχουν καφεΐνη και πολλή ζάχαρη

  • Μακριά από δίαιτες με υψηλές ποσότητες πρωτεϊνών. Προτείνονται αυτές με πολλά φρούτα και υγρά

  • Αποφυγή αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένης της μπύρας και του κρασιού

  • Ελαφριά ανοιχτόχρωμα ρούχα για εργασία σε εξωτερικούς χώρους

 

 

 

Πηγές

European Hydration Institute

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών

Σχετικά προϊόντα
Ενημερωθείτε για τις βέλτιστες επιλογές που μπορείτε να έχετε
σχετικά με τις επαγγελματικές σας ανάγκες.
Αξίζει να δείτε
Σημαντικές πληροφορίες και συμβουλές γύρω από θέματα σχετικά με το νερό
που σας αφορούν.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΛΙΓΟΤΕΡΑ
Από Δευτέρα έως Παρασκευή
9 π.μ. - 6 μ.μ.
Επικοινωνήστε μαζί μας 210 92 11 600
Εγγραφείτε εδώ για να λαμβάνετε
το newsletter μας και να μαθαίνετε πρώτοι
όλα τα νέα και τις ειδικές προσφορές μας.